Pričevanja o novem obredu Maše


Obstaja niz »nesumljivih« pričevalcev, ki potrjujejo to, kar se je zgodilo z liturgično reformo. Oni z izjemno odločnostjo kažejo na protestantizacijo Katoliške Maše, ki je postala tako podobna protestantski Gospodovi večerji, da se more poistovetiti z njo.


1. Julien Green

Slavni pisatelj in spreobrnjenec Julien Green piše v svoji knjigi »Ce qu'il faut d'amour à l'homme« (A.D. 1978) ob prenosu Katoliške Maše na francoski televiziji, katerega je gledal skupaj s svojo sestro Anno:
»To, kar sva z Anno odkrila, je bila povsem groba imitacija anglikanskega bogoslužja, ki sva ga poznala iz najine mladosti. Stari protestant, ki je bil v meni uspavan v Katoliški veri, se je nenadoma prebudil med očitno in absurdno prevaro, ki nama jo prikazoval ekran. Ko je bila ta čudna ceremonija pri koncu, sem preprosto vprašal svojo sestro: »Zakaj sva se spreobrnila?« Isti trenutek sem dojel, s kakšno spretnostjo se Cerkev spreminja iz enega verovanja v drugo…. Priznavam avtoriteto papeža in misel, da bi zapustil Cerkev bi mi resnično pognala strah v kosti. No, ostajam zvest svoji izpovedi vere iz leta A.D. 1916 in se od tega ne odmaknem niti za ped.«

2. Jean Guitton

Dolgoletni prijatelj Pavla VI. je v radijski razpravi 19.12.1993 izjavil, da je papež namerno želel ukiniti iz Maše vse, kar bi moglo vznemiriti protestante.[1]
»Namera Pavla VI. v pogledu liturgije, v pogledu na to, kar se običajno imenuje sv. Maša, je obnoviti Katoliško liturgijo na tak način, da se popolnoma poistoveti s protestantsko liturgijo. Ponavljam: Pavel VI. je napravil vse, kar je bilo v njegovi moči, da približa Katoliško Mašo ( z oddaljevanjem od Tridentinskega zbora) protestantski Gospodovi večerji. Ne mislim, da sem se zmotil v trditvi, da je namen Pavla VI. in nove liturgije, ki nosi njegovo ime, bil iskati pri vernikih več sodelovanja pri Maši, dati več prostora Svetemu pismu in manj prostora za vso tisto…. nekateri bi rekli magijo, drugi bi rekli substanciacijo, odvisno od tega, kar izhaja iz Katoliške vere. Z drugimi besedami, Pavel VI. je pokazal ekumensko namero izbrisati ali popraviti ali vsaj oslabiti vse, kar je preveč katoliško pri Maši v tradicionalnem smislu in približati Mašo, ponavljam, kalvinistični večerji.«

3. Prof. Hermann Sasse

Hermann Sasse, mednarodno poznani luteranski teolog, je zapisal v svoji knjigi »Corpus Christi« o novi Maši v Katoliški Cerkvi:
» Novus Ordo Missae je praktično uničil staro mašo. Celo resnična navzočnost se naenkrat ne zdi več samoumevna. (…) Največja liturgija zahodnega sveta je brezobzirno uničena. Kajti to, kar se danes slavi kot Maša, ni več oltarni zakrament. Oltar se nahaja prazen nekje v ozadju, če je sploh še tam. Spredaj stoji miza z novim obhajilnim in darovanjskim obredom. Nihče ne ve, kaj se dogaja. Namesto Maše, ki je rasla skozi stoletja, obstaja proizvod liturgičnega umetnega delovanja, ki je prekletstvo vsake moderne cerkve. (…) Svetoval sem svojim katoliškim prijateljem, naj skličejo evharistični kongres v Melbournu leta A.D. 1974 z geslom: Rešite zakrament.«

(…) Toda sedaj doživljamo nekaj, kar opazujem z največjim začudenjem:
Ukinjanje oltarje v katoliških cerkvah in uničenje Maše. Ko je nekoč katoličan vstopil v svojo cerkev, je najprej zagledal oltar in luč, ki mu je takoj razodela, da je tam Gospod. Danes vidi prazno mizo in mora z naporom poiskati mesto na nekem stranskem oltarju, kjer je shranjeno Najsvetejše (Sanctissimum). »Vzeli so mojega Gospoda in ne vem, kam so Ga položili.« To pritožbo sem v pismu predložil vodilnemu katoliškemu cerkvenemu časopisu. Vem, kaj je ta sprememba pomenila za katoliški narod. To je najobčutljivejša demonstracija velike revolucije, ki se je zgodila v Rimokatoliški Cerkvi v današnjih dneh. Poznam mnogo katoličanov, običajne ljudi in izobražence, ki zvesto izpolnjujejo svoje nedeljske obveznosti, toda v svoji cerkvi se ne počutijo kot doma. Žalujejo za svojo cerkvijo. Nek star učitelj, eden od stebrov v svoji župniji, mi je s solzami v očeh dejal: »Ne zanima me ta cerkev. Želim samo rešiti svojo dušo.« V Melbournu so verni katoličani zahtevali, da se vsaj občasno v katedrali daruje stara latinska Maša. To je bilo zavrnjeno. Edina izjema je, da se v jutranjih urah bere ena Maša v latinščini, ampak to mora biti prevod nove Maše. Mi, ki nismo katoličani, moremo samo zbegano opazovati, kako je Zwingli povzdignjen na čast oltarja.


4. J. R. R. Tolkien

Britanski pisatelj in avtor Gospodarja prstanov, ene od najuspešnejših knjig prejšnjega stoletja je bil vse življenje predan katoličan, navdihnjen z globoko ljubeznijo do sv. Oltarnega Zakramenta. Zelo je trpel zaradi liturgične reforme, ki jo je večkrat kritiziral v svojih pismih. Verodostojni vir pravi, da je Tolkien jokal med Mašo, ko je bil uveden novi obred. Umrl je le malo kasneje, leta A.D. 1973. Svojemu sinu Michaelu govori o post koncilskih novotarijah:
»Dobro vem, da meni in tebi Cerkev, ki je bila najino zatočišče, sedaj večkrat izgleda kot past. Ne obstaja drugo mesto, kamor bi lahko odšla… Mislim, da se ne more storiti nič, razen moliti za Cerkev, za Kristusovega namestnika, za nas same. (Humprey Carpenter, Unwin, A.D. 1990, Pisma
J. R. R. Tolkiena, 306/1967).

5. Pastor Michel Viot

Bivši luteranski škof Michel Viot, ki je bil predsednik Luteranskega konzistorija v Parizu in član Nacionalne velike lože Francije, je danes katoliški duhovnik. Preden se je spreobrnil, je bil naprošen, da navede razliko med staro in novo Mašo. Njegov odgovor je bil:
»Hvala vam, ker ste postavili tako važno vprašanje, ker je to odigralo važno vlogo v reformaciji v začetku 16. stoletja. Želim vam dati jasen odgovor. Monsignor Lefebvre je dobro prepoznal sporno vprašanje in se ni zmotil. Seveda ne simpatiziram z njim, ampak moram priznati, da je dobro uvidel. Mi, protestanti enoglasno menimo, da Maša ni obnavljanje Kristusove žrtve na Križu in da duhovnik ne more ponovno žrtvovati Telo in Kri Jezusa Kristusa. Odvratno bi bilo verjeti,
da se more ponoviti tisto, kar je v zgodovini odrešenja edinstveno in popolno. Velika je zasluga novega Orda Pavla VI., ki je to izpostavil.
(Una voce, A.D. 1985)


6. Pater Joseph Galineau

Celo eden od članov sveta, ki je ustanovil novo Mašo, je odkrito priznal, da nasilne intervencije niso reformirale rimski obred, ampak so ga uničile.
V zvezi s tradicionalno Mašo je rekel:
«V primerjavi z Mašo, ki jo imamo sedaj, niso različne samo besede, melodije in nekatere kretnje; resnici na ljubo, gre za drugo liturgijo Maše. To je treba povedati jasno in nedvoumno: rimski obred, kakršnega smo poznali, ne obstaja več. Uničen je.



[1] To je potrjeno tudi z dejstvom, da je papež Pavel VI. povabil 6 protestantskih pastorjev k sodelovanju sestavljanja nove Maše. Obstaja znana fotografija, kjer se nahaja papež skupaj s to šesterico protestantskih duhovnikov. Eden od njih, Max Thurian iz Taizeja je kasneje izjavil: »V resnici ni potrebno ničesar takega, kar bi v prenovljeni Maši motilo evangeličanske protestante«. Kasneje je bil posvečen v kat. duhovnika, ne da bi se prej odrekel protestantizmu.


Komentarji