Kot
postno pripravo sem pričel sem z branjem in premišljevanjem Bridko
trpljenje našega Gospoda Jezusa Kristusa. Za tiste, ki še ne
poznate, knjiga vsebuje zapisana videnja avguštinske nune, blažene
Anne Catherine Emmerich (A.D. 1774-1824),
ki je prejela mnogo mističnih darov in videnj. Verjetno je tudi, da je prejela stigme v celoti, zaradi katerih je poročala o fizičnih posledicah Jezusovih prebodenih rok, stopal, strani in čela. Posebno sem prizadet ob njenih živih opisih Jezusa v Oljčnem vrtu, ali, kot ga raje imenujem, iz Vrta Božje agonije.
ki je prejela mnogo mističnih darov in videnj. Verjetno je tudi, da je prejela stigme v celoti, zaradi katerih je poročala o fizičnih posledicah Jezusovih prebodenih rok, stopal, strani in čela. Posebno sem prizadet ob njenih živih opisih Jezusa v Oljčnem vrtu, ali, kot ga raje imenujem, iz Vrta Božje agonije.
Po
Anne Catherine Emmerich:
»Jezusova
duša je zagledala vse bodoče trpljenje apostolov, učencev in
prijateljev; zatem je videl prvotno Cerkev, v začetku nekaj duš v
čredi, nato večje število in potem v sorazmerju, ko je število
naraslo, Cerkev, zmedeno od herezij in razkolov, ki so izbruhnili med
njenimi otroki, ki so ponavljali Adamov greh z napuhom in
nepokorščino.«
Stvar,
ki me je resnično zanimala, je so bili opisi Jezusovega trpljenja:
»V vrtu je Jezus videl mlačnost, zahrbtnost, zlobo in
pokvarjenost neskončnega števila Kristjanov, laži in prevare
oholih učiteljev, vsa bogoskrunstva hudobnih duhovnikov, usodne
posledice vsakega greha in gnusobo razdejanja v Božjem kraljestvu, v
svetišču tistih nehvaležnih človeških bitij, katere je imel v
bližnji prihodnosti odrešiti s Svojo Krvjo in za ceno nepopisnega
trpljenja.«
(Poudariti
je potrebno, da se je sredi med nami ogabnost Pachamame krasno
pripetila po nalogu papeža Frančiška!)
Tukaj
je tako izobilje stvari za premišljevanje, ko Anne izčrpno
nadaljuje, kako je bil Jezus priča:
»…škandalom
vseh časov, od tistega dne pa celo do konca časov - vsake vrste
zablod, grehov, prevar, norega fanatizma, trmoglavosti in hudobije -
vse to je bilo pokazano pred Njegovimi očmi in zagledal je, kot da
bi lebdeli pred njim, vse odpadnike, heretike in hinavske
prenovitelje, ki so varali človeštvo s svojo navidezno svetostjo.
Zapeljevalci in pokvarjenci vseh časov so Ga sramotili in mučili,
ker ne bo mučen na njihov način ali ker ne bo trpel natančno tako,
kot so pripravili in si zamislili, da bi moral.»
Nisem
si mogel pomagati, da preko njenih živih opisov ne bi bil potegnjen
v današnji dan, ko naj bi razmišljal, kaj se dogaja v Cerkvi, ko
Anne nadaljuje: »Tekmovali so med seboj v trganju
brezšivne obleke Njegove Cerkve; mnogo jih je bilo, ki so Ga
zlorabljali, žalili in Ga zanikovali in mnogi so se zaničljivo
obrnili stran, zmajevali z glavo nad Njim, zavračali Njegov usmiljen
objem in hiteli proti Breznu, kamor jih je nazadnje pogoltnilo.«
Morda
v obtožbo duhovnikom in škofom danes, je »Jezus videl brez števila
drugih ljudi, ki si ga niso upali odkrito zanikati, ampak so šli
svojo pot z gnusom ob pogledu na rane Cerkve, kot so šli Leviti mimo
reveža, ki je padel v roke roparjem. Ni mi ušla opazka, da so bili
Leviti Judovski duhovniški razred.
Po
Anne Catherine Emmerich:
»Naš
Božanski Odrešenik je z najbolj grenko muko opazoval nehvaležnost
in pokvarjenost Kristjanov prvega, nato še vseh ostalih stoletij,
celo do konca sveta in ves ta čas je glas skušnjavca neprekinjeno
ponavljal: »Si še lahko trdno odločen tako strašno trpeti za tako
nehvaležne brezbožneže?« Kako silen je bil potem boj , ki nastal
med Njegovo človeško voljo in Njegovim odporom, da bi toliko trpel
za tako nehvaležen rod, da so iz vsake pore Njegovega svetega Telesa
privrele na plan velike kaplje krvi, ki so curljale na zemljo.«
Tako
dragocene so te Annine besede, pa vendar se samo dotikam agonije v
Vrtu, ne pa vsega, kar je razkrila o Pasijonu, zato se je težko
odločiti, kaj bi bilo najbolj primerno za tale kratek članek. Kot
poroča Anne: »Videla sem Cerkev kot Kristusovo telo in vse te
tolpe ljudi, ki so se ločili od Cerkve, kako so razkosavali in
trgali cele kose pri Njegovem živem telesu«.
Tako
živo opisano trpljenje Cerkve za premišljevanje, kakor je sveti
Pavel imenoval »Kristusovo Telo.« Ko Anne opisuje neuklonljivo
vneto in ljubečo Jezusovo naravo, ki je tako potrebna, da zbere vse
okoli Njega, pa je vendarle tako zavrnjena od nehvaležnih mož ter
žena: »Žal! Gledal jih je na najbolj ganljiv način in
obžaloval, da si bodo tako nakopali svojo večno pogubo.« Kajti
Anne poroča naprej: » On nam je za hrano dal svoje lastno
Božanstvo v Svetem Zakramentu na način združitve v eno telo –
tisto od Cerkve, Njegove neveste – človeštvu, ki je bilo do
neskončne stopnje razdeljeno in ločeno med seboj; in sedaj je
opazil sebe, raztrganega in razklanega v tem istem telesu; kajti
Njegovo glavno delo ljubezni, Sveto Obhajilo, v katerem naj bi
človeštvo bilo ena celota, je postalo zaradi hudobije lažnih
učiteljev vzrok razdeljenosti.«
Ne
morem si pomagati, da ne bi mislil, da ko je v Fatimi Marija tožila,
kako »bodo celi narodi izumrli«, da je bilo to morda mišljeno v
duhovnem smislu. Kot pravi Anne: »Opazovala sem cele narode
tako iztrgane iz Njegovih prsi in oropane za kakršen koli delež v
zakladu milosti, ki so bile zaupane Cerkvi.« Vendar kljub
trpljenju, ki ga je Jezus prestal zaradi nagnjenja do nehvaležnih
mož in žena, je imela Anne Emmerich nekaj tolažbe, ki ji jo je
Jezus ponudil med svojo agonijo, ki pa bi prav lahko veljala tudi za
ostanek vernikov danes:
»Apostoli,
učenci, device in svete žene, mučenci, spovedniki, puščavniki,
papeži in škofje ter velike skupine redovnikov obeh spolov – z
eno besedo, celotna vojska blaženih - se je prikazala pred Njim. Vsi
so na svojih glavah nosili zmagoslavne krone in cvetlice v njihovih
kronah so se razlikovale po obliki, barvi in vonjavah; razlikovale so
se v popolnosti glede na različnost trpljenja, truda in zmag, ki so
jim zagotovile večno slavo. Njihovo celotno življenje in vsa
njihova dela, zasluge in moč, prav tako kot sijaj njihove zmage, vse
to je prišlo izključno z njihovo združitvijo z zaslugami Jezusa
Kristusa.
Medsebojni
vpliv drug na drugega, ki se je vršil med temi svetniki in način,
na katerega so vsi pili iz enega samega Izvira – češčenja
vrednega Zakramenta in trpljenja našega Gospoda – je tvoril
najbolj ganljiv in čudovit prizor. Ničesar okrog njih ni ostalo
brez globokega pomena – njihova dela, mučeništvo, zmage, videz in
oblačila – vse nepopisno različno, je bilo premešano med seboj v
neskončni harmoniji in slogi; in ta sloga v različnosti je izhajala
iz žarkov enega samega Sonca, iz Gospodovega Pasijona, iz Besede, ki
je meso postala, v kateri je bilo življenje, luč sveta, ki je
svetila v temi in téma
je ni spoznala.
Vojska
bodočih svetnikov je prišla pred dušo Našega Gospoda, ki se je
tako znašel med hrepenečimi patriarhi in zmagoslavno množico
bodočih blaženih in ti dve vojski sta se združili in izpopolnili
druga drugo, ter obkrožili ljubeče Srce našega Zveličarja v
obliki krone zmage.
Najbolj
ganljiv in tolažbe poln prizor je Jezusovi duši podaril krepčilno
moč in tolažbo.
Ah,
On je tako ljubil svoje brate in ustvarjena bitja, da, da bi zadobil
odrešenje ene same duše, bi spet z veseljem sprejel vse trpljenje,
kateremu se je sedaj predal.« (Poudarek dodan)
Mike
Steil, The Remnant
Komentarji
Objavite komentar